Keşf-i Kadîm…

Yeni olanı keşfetmekten daha değerlidir; kadîm olanı keşfetmek.

22 Ocak 2013 Salı

Kültüre Ufaktan Giriş

Önceki yazılarıma ufaktan bi göz gezdirince kendimi batı düşmanı gibi hissettim. Gerçi işin özüde öyle, tam bir batı düşmanıyım ama kendimize verdiğimiz o sözü tutarak objektiflikten ödün vermeden soldan yardımaya devam edeceğiz canlarım.

Olayı kendi açımdan size aktaramaya çalışayım biraz. Asırlardır adamların tek derdi biz olmuşuz. Adamlar yıllarca buna kafa yormuş hacı; napsakda Osmanlıyı haritadan silsek! Defalarca tüm Avrupa birleşmiş haçlı ordusuylan bize saldırmış. Sonra bigün anlamışlar ve: 'Aga bu adamları biz savaşta sittin sene yenemeyiz. Ancak kaleyi içten fethedersek olur bu iş. Olum düşünsene bide içten fethedince daha kalıcı olucaz lan.' demişler. Çeşitli entrika ve ali cengiz oyunlarıyla bi şekilde kendilerinin güvenilir olduğuna inandırmışlar. 

Çok merak ediyorum daha düne kadar bizi barbar olarak gören Avrupa gibi olunca nolucak. Sözde barbarlığımızdan mı arınacaz. Oldu mına koyim, vaftizde olalım kutsal sularlada yıkanalım oh mis. Ya hacı bi düşün adam yıllarca seni sömürmeye çalışmış şimdi tutupda onları modern olarak görüp(kendi tarihini dinini yobazlık olarak görmeye devam et bebeğim), kendine örnek alırsın ziki tutarız, valla bak şaka yapmıyorum. Avrupanın iyi yanlarını almayalım demiyorum ama bu koduklarımın iyi yanları sadece ayfon 5'ler, çıplaklık (bunu ayrı bi konuda ele almayı düşünüyorum, çünkü çok mühim bi olay), yada müziği mi ?

Lan olum meraktan kiliseye giden insalar var ama camii dedin mi öyk! diyor. Yahu kardeşim ben sana yarın kapan namaza başla demiyorum, inan bile demiyorum. Ya bi git gör tarihini, kültürünü, mimarini öğren önce, sonra Avrupaya gerek kalmadığını anlayacaksın zaten. Kendi tarihimizden bihaber, tatlılık abidesi yumurtacı gençler(!) kimlere özeniyor. Bu olayın beni ziyadesiyle üzdüğünü bilmenizi isterim. Ki diyelim ki çağa ayak uyduramadık (Mimar Sinan'ın Süleymaniye Camii'sinin kemerlerinin içine koyduğu mektubu biliyorsunuzdur diye anlatmıyorum lakin olay hakkında http://kariyer.fatih.edu.tr/?rehber,2268,42burdan bilgi edinebilirsiniz. -Googleda çıkan ilk link buydu- Bu ileri görüşlülüktür, bu Avrupanın yakaladığı şuan ki mimarinin yıllar önce bizde var olduğunun ispartıdır), git bunuda araştır körü körüne geçmişine atalarına laf atma en azından neyi savunduğun hakkında bilgin olsun! Ki onlar senin bi tarafın rahat etsin diye canlarını verdiler lan! Gerildim olum ya.

Bir çok insan evladının üzerinden yaptığım tespiti patlatıyorum. Adam gelip dese ki 'lan olum ben maus'a tapıyorum' saygı duyarım kardeşim dersin. Bunu genelleyecek olursak; sen kendi gözünde anlayışlı birisin, her dine görüşe saygın var. Hacı ben bi cumaya gidicem dediğinde o gözler neden faltaşı gibi oluyor anlamıyorum abi. Lan hani her görüşe saygın vardı ? saygıyı geçtim güzel insancıklar adam öfke duyuyor müslümanlığa. Hemde öyle böyle değil ölümüne bir öfke! Iykk müslüman öykk gerici zöyk yobaz. Bu ne lan olum bi sakin olun, bi derin nefes alın beyninize oksijen gitsin. İnsanız biz insan farkındasınız bunun dimi.

Hepiniz kast sistemine karşı çıkarsınız. İnsan eşitliğinden kadın erkek eşitliğinden bahsersiniz, E birader müslüman lafını duyunca işin rengi neden değişiyor ? hadi Abd'de ki insanın müslümanı terörist olarak görmesini anlarımda sen ne bok yemeye onlara inanırsın onu anlamış değilim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder