Keşf-i Kadîm…

Yeni olanı keşfetmekten daha değerlidir; kadîm olanı keşfetmek.

22 Ocak 2013 Salı

Bilinçaltı

Canlarım biliçaltı konusa girerek sizlerin çocukluğuna inmeyi planlıyorum. Bunu tek tek yapmam pek mümkün olmayacağından grup terapisi düşünüyorum. Soyunun, üzerime rahat bişeyler alıp gelicem ben.

Atalarımızın meşhur bir lafı vardır 'ağaç yaşken eğilir' diye. Burda o vatandaş ufaktan bilinçaltınada gönderme yapmış gibime geliyor. Oha lan! ne alaka diyebilirsiniz. Bugünkü karakterinizin daha ufacık tefecik bişeyken oluştuğunu bir çoğunuz biliyosunuzdur zaten (tamam bende biliyorum bi kısmının doğuştan geldiğini).

Babanız tv izlerken siyasinin tekine söver, anneniz teyzenizle komşunuzu çekiştirir, abiniz arkadaşına taş gibi kızlardan bahseder sizinde kafanızda bişeyler yeşillenmeye başlar.. O siyasiyi içten içe sevmezsiniz, komşunuzdan nefret edersiniz vs. vs. Lan dallama biz bunları zaten biliyoruz ne zikime anlatıyorsun bunları diyenler varsa dinle iki dakka abicim, içindeki aygıra bi sahip çık, dinle.

Bunları anlatmamın sebebi; önce kendini sorgulayacaksın arkadaş! Otu boku eleştirmeden, sağa sola yumurta atmadan önce, türk kızlarının bıyıkları var demeden önce git aynaya bak gel, bekliyorum hadi.

Muhmetelemen benim gibi işsizin tekisindir sen. Eline al kalem kağıdı; kimi seviyosun ? neden seviyosun ? bu adamın sana getirileri neler ? otur bunları bi düşün önce. Sonra geçmişini irdele biraz. Ne bileyim annen ne yapınca terlik fırlatmış kafana, ne zaman kaç misket ütmüşler senden bunun sende tramvası ne olmuş, neden barbie bebeklerinin saçlarını kesmişsin bi düşün bunları.

Beyninizi mümkün olduğunca boşaltmaya çalışın canlarım, geçmişinizden kurtulun olabildiğinizce. Neyi seviyosun neyi sevmiyosun bunlara tam bi karar ver. Sonrada bana daha sağlam bi karakterle gel (karaktersizsin anlamında söylemedim lan bunu).

Yazar burda hoşgörüyü yakalamanı sağlamanı istemektedir. Nefret ettiğin hiç bişeye objektif bakamazsın yada tam tersini düşün körü körüne sevdiğin birinin hata yaptığına inanmazsın.

İşte bunlar ısınma turları! Beyninizi ne kadar boşaltabilirsem o kadar karımıza (şapkalı 'a' olucak ama şapka koymayı bilmiyorum).

''Bir insanın bildiğini zannetiği şeyi öğrenmesi imkansızdır.''    Epiktetos

''Bildiğimizi zannetmemiz öğrenmemizin en büyük düşmanıdır''   Dr. C. Bernard



                                                                                             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder