Keşf-i Kadîm…

Yeni olanı keşfetmekten daha değerlidir; kadîm olanı keşfetmek.

22 Ocak 2013 Salı

Kahraman Korsanlar

Churchill'dan sonra bir kaç ünlü Avrupalıya daha deyinmek istiyorum şeker kamışlarım. Ucundan dokundurup çekeceğimiz isimler alfabetik olarak; Ferdinand Magellan, Kristof Kolomb, Vasco da Gama. Bu   haşin denizcilerin dünyaya katkısı olmuş mudur ? olduysa bunlar nelerdir ? bunları irdeleyelim biraz.

Ortaokul tarih kitaplarımızda yer alan bu kaptanlar bize birer kahraman gibi lanse edildi. Evet belki de haklılardır, hepside ülkesinde birer kahramandır lakin bu beni bağlamaz canlarım. Beni daha çok bağlayan kısım bu adamların iftara attığı insanlar, katliam yaptığı o yavrucaklardır. Peki bu adamlar kimlere neden iftira attı ? kime katliam yaptı ?

Öncelikle Kolomb'dan bahsetmek istiyorum biraz. Tamam bende kabul ediyorum, Amerika'yı bu lavuk keşfetmedi. Hindistan'a ha çıktım şimdi çıkıyom derken pusulasının azizliğine uğradı ve kendini yeni bir kıt'ada buluverdi. Ondan önce de bi kaç denizci oralara ayak başmış olsada bu olay fazla ses getirmedi, zamanın magazin dergileri bu konuyla alakalı olarak sessiz kalmayı tercih ettiler. Hayaller ülkesini keşfetmenin verdiği gazla egosu tavan yapan Kolomb; Avrupa'nın azılı suçlularının yeni Kıt'aya yerleşmesine vesile olmuştur ( yanlışım varsa düzeltin). Sonra da Afrika'dan gelen siyahi köleler falan filan işte, benzer senaryolar hep. Tamam kardeşim yerleştir, azılını yerleştir, psikopatını yerleştir ama bize oranın yerli halkına ne olduğunu anlatsana. İşte bu noktada ben devreye giriyorum canlarım, kısıtlı bilgilerimle yazdığım yazının devamı tahmin ettiğiniz gibi hemen bir alt paragrafta.

Bildiğiniz üzere Amerika Kıt'asında Maya, Aztek, İnka medeniyetleri yaşamaktaydı tee eskilerde. Lan bu adamlar Amerika'nın keşfiyle buharlaşıp uçmadılar ya. Bide Kızılderili kardeşlerimiz var ki bunların diğer medeniyetlerle herhangi bir bağı var mı henüz bilmiyorum.İlerleyen zamanlarda bu konuda aydınlanabilirsem sizleri de aydınlatacağıma emin olabilirsiniz.

Beyin nöronlarımızı zorlayacağımız konu ise bu medeniyetlerin neden barbar oldukları daha doğrusu bu adamlara neden barbar diye hitap edildiğidir. Yahu güzel kardeşim bu adamlar kendi halinde pramitler yapıp, barış çubukları tüttüren insanlar(dı) -ta ki keşfedilene kadar-  Adamların canına, malına, namusuna göz diken Avrupalı herzaman ki gibi kendini sütten çıkmış ak kaşık gibi gösterip, şak diye yapıştırdı barbar damgasını. Lan bi düşün sen adamın toprağını almaya çalıyorsun o karşı koyunca da barbar oluyor, var mı böyle saçmalık.

Bu olay zaten Avrupa'nın canına minnet. Onlara göre kendileri hariç herkes barbar, ki yeni bir sömürge, yeni bir yerleşim alanı, yeni paralar demek. Buda aç gözlü Avrupa için bulunmaz hint kumaşı (bi ara hatırlatın da hint kumaşı olayınıda anlatayım size. kendi kumaşların tavan yapması için Hintli kumaş ustalarına neler yaptıklarını bir bilseniz). Tamam ama ee bilader demezler mi adama o kadar kanı dökmeden ticaret denen şeyi yapamadın mı ?. Yapamadı lavuklar. Neden mi ? vererek almak onlara göre bişey değil. Onlar nerde beleş oraya yerleşin en büyük örneğidir.

Konuyu toparlayacak olursam. Aslında o adamların hiç bir suçu yoktu. Onlar kendi halinde yaşayan, belkide dünyadan bihaber insancıklardı taa ki Avrupanın yaptığı o büyük keşfe kadar. Sonra onlara olduk olmadık sıfatlar uydurdular. Avrupa'nın yaptığı ne ilk ne de son soykırımdı bu!

Diğer denizciler hakkında da bilgiler vericektim ama baya uzun olmuş lan yazı. Hemen bir kaç örnekle konuyu sonlandırıyorum tatlım.

Magellan denilen adam da Filipinler'de bi savaşda öldü gitti felan deniyor ama ne kadar doğru bilmiyorum. Beni ilgilendiren kısmı bu adam harbiden oralara kadar gitmiş ve savaşlar çıkarmıştır. Peki birader bu adamın ebesinin gözünde ki Filipinler'de ne işi var ?  lan adam kaşif onunkide merak işte, bi nevi hobi gibim düşün diyebilirsiniz, belki haklısınız da. Ama hangi gerekçe sonradan gittiği bir bölgede savaş başlatma hakkını sana verir ? Özetle bu abimizde oraları karıştırmakla görevli bir vatandaştı.

Vasco da Gama denen abimizde kelli felli korsanın tekiydi. Bunu vikipedia'da bile geçmektedir. Korsan işte daha neyini açıklayayım sevgi pıtırcığım, der konuyu sonlandırırım.

Tabi sadece bu adamlar değil. Bize denizci ıvır zıvır diye yutturulan bir çok insamcık var, bunlar özlerinde korsan olup çıkarlarına ters düşünce kendi ülkelerini bile satan insanlardır.

İkinci paragraf ile son paragraf çelişki gibi dursada ne demek istediğimi siz anlarsınız diye ümit ediyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder