Keşf-i Kadîm…

Yeni olanı keşfetmekten daha değerlidir; kadîm olanı keşfetmek.

9 Şubat 2013 Cumartesi

Beynimdeki Sorucuklar

Sürekli kafamı kurcalayan sorulardan biri bu ülkede neden özgürlük amına koyim ya. Lan sokucam tabularınıza. Vay efendim gericiymiş, vay efendim yobazmış, vay efendim dinciymiş. Güzel kardeşim sanane bundan, he sanane amına koyim, bırak adam neye inanırsa inansın nedir bu öfke? Bu adamlar ne yaptıda bu kadar öfkelisiniz?

Amerika'da olan siyahi ırkçlığı herkes insanlık dışı bulur, ülkemize gelince Kürt'lere yapılan saygısızlığın haddi hesabı yok. Yahu el insaf! 3 5 tane kendini bilmez dağa çıktı diye koskoca bi ırk kötülenmezki kardeşim.

Düşünce özgülüğününde amına koyayım ben. Özgürlüğünü bırak düşündürtmüyorlar ki lan bize. Ben kendimi bildim bileli okulda öğrendiğim şeyler hep standart, hep aynı şeyler. Yeter olum bu kadar kalın kafalı olmayın lan, biraz bişeyleri sorgulayın. Kim iyi, kim kötü bunları biraz araştırın.

Namaz kılıyor diye habere çıkan insanlar var lan. Olaya bak olaya! okula giden çocuklar topluca cuma namazı kılmışlar. Hani özgürdük abi?  E hani din, dil, ırk ayrımı yoktu? Ben  vakit namaz kılan bir insan değilim, müslümanlığın 100'de birini yerine getiremiyorum belki ve bunu kabul ediyorum ama bu haksızlığa göz yumamıyorum lan. Hristiyanlar ülkemizde ibadetlerini istedikleri şekilde yapabiliyor hiç sorun olmuyor ki olmasında zaten ama bu haksızlık neden sadece müslümanlara yapılıyor? Akıl mantık işi mi bu?

Üniversitelerde başörtüsü yasakmış. Sebeb; laikliğe aykırı. Laiklik nedir olum biri bana açıklasın lan! Laiklik elden gidiyor diye götünü yırtıyor adamlar. Bu amına kodumun laikliği nedir abi? İnsanlar bu ülkede mutlu huzurlu bir şekilde yaşamıyorsa laiklik nasıl bir demokrasi şeklidir? İnsanların özgürlüğü kısıtlanıyorsa laiklik nasıl bir yönetim tarzıdır?

Cumhuriyetcilik; halkın kendi kendini yönetmesidir. Yıllarca dersini gördük lan bunun. Bunun doğrusunun; halkın kendi kendini yönetmesidir, başörtülüler hariç olması gerektiğini kimse söylemedi bize. O halk kendi ülkesinde kendi okuluna gidemiyor! Sokarım böyle adalete, demokrasiye.

Hadi işi biraz daha enteresanlaştıralım.  Türkiye'de modernizmin sesi olan güzide şehrimiz İzmir! Batıya en çok ayak uyduran, gericilerden, yobazlardan en çok nefret eden şehrimiz İzmir. Peki İzmir'de ki okuma alışkanlığının ülkemizde son sırada olduğunu biliyor musunuz? O her boku savunan, her seferinde Atatürk için sokaklara dökülen İzmir'de kaç tane kütüphane var gidip araştırın.

Artık gözünüzü açın! Kimleri savunuyorsunuz farkına varın. Kimleri destekliyorsunuz, sizin o rol model olarak gördüğünüz kişiler gerçekte kimler biraz araştırın kafa yorun lan!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder