Keşf-i Kadîm…

Yeni olanı keşfetmekten daha değerlidir; kadîm olanı keşfetmek.

14 Şubat 2013 Perşembe

Sevgilerle 14 Şubat

Canlarım o gün, bu gün işte. 14 şubat sevgililer günü ❤. Buram buram aşk kokan, romantizm kokan, erotizm akan bu güne özel bende bişeyler söylemek istedim. Neden 27 haziran değil, neden 3 ocak değil de 14 şubat hiç düşündünüz mü? Açık açık söyleyeyim ben düşünmedim; internette sörf yaparken bir kaç yerde rast geldi, sizinle paylaşmak istedim.

 Sevgiler günü; Gevuristan'da Valentine's Day olarakta geçer. Yalnızca katoliklerin kutladığı bu çılgın gün, ortodoksları zerre kadar bağlamaz. Tee eski zamanlarda, putlara inanan Roma İmparatoru 2. Claudius askelerin performansları düşmesin diye evliliği yasaklar. Zinanın önüne geçmek için, askerlerin sevdikcekleriyle, askerlere gizli gizli nikah kıyan Aziz Valentine bir gün yakayı ele verir ve Roma İmparatoru tarafından hapsedilir. Roma İmparatoru'nun, 'Gel etme bizim putlara tap, affedelim.' demesine karşın; Aziz Valentine 'Dinimden dönmem ben (hristiyanlık).' demiştir. Bunun üzerinede 14 şubat 270 gecesi idam edilmiştir.

Hristiyanlık yayılıp, Avrupa komple bu dine inandığında; Papa Gelasius tarafından Aziz Valentine'yi anmak ve onurlandırmak için; 14 Şubat 496'da Valentine's Day ilan edilmiştir. Bu günü Valentine'nin zinaya karşı yaptığı cesur hareketi unutan bir kaç lavuk, 14 şubatta kızların isimlerini kağıda yazıp kura çekerek sevişmek gibi bir uyanıklık yapmaya kalkmışlardır. Olay halk tarafından duyulunca, İtalya'da yasaklanır. 1800'lü yıllarda tekrar gündeme sevgililer günü aksamadan hala kutlanılmaya devam etmektedir. öpt.

14 şubat, analar günü, babalar günü, dayıngiller günleri, gel bu gün bizim evde ders çalışalım türü aksiyonlar; farkında olmadan benliğimizi çalmaktadır. Buna da ufaktan deyinecek olursam ballı kaymaklarım; 364 gün el ense yatıp, anneeeğğ su getir, sen anlarsın yaşlı kadın, anneeğ acıktım diye evde ferhat figan gezen bizler! O beklenen gün geldiğinde (12 mayıs) annemize değil mutfak robotu, robocopu alsak yalan. Aynısı diğer günler içinde geçerli. Bundan dolayı canlarım benim; sadece bir gün değil, her gün annenizi, babanızı, baldızınızı, bacağınızı, hatırlamanız; onların ne denli kıymetli olduğunun farkına varmanız dileğimle.


                                                                                  Sizleri seven, özleyen Birkoala :(

Valentine'nin yada Valentine'in yada Valentine'nın. Doğrusu olan hangisi bilmiyorum. İngilizcem buna yetmedi şeker kamışlarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder